In de meeste gevallen is een eventuele (internet) storing zelf op te lossen, check hiervoor onderstaande informatie
Omvormer bedraad verbonden? Dan willen wij u vragen om eerst de utp kabel tussen de omvormer en uw modem/router te controleren. Mogelijk is deze niet goed meer aangesloten of dient deze nog ingeplugd te worden in het nieuwe modem/router.
Heeft uw een nieuw modem/router en is uw omvormer via WiFi verbonden? Stel dan eerst uw nieuwe WiFi wachtwoord in, bekijk hiervoor onderstaande instructie video 'SolarEdge omvormer - internet communicatie'
Heeft uw een nieuw modem/router en heeft u een omvormer met schermpje en is deze via WiFi verbonden? Stel dan eerst uw nieuwe WiFi wachtwoord in, bekijk de handleiding voor het instellen van het nieuwe WiFi wachtwoord.
Zijn bovenstaande punten gecontroleerd of niet van toepassing? Volg dan onderstaande stappen om de communicatie weer tot stand te brengen.
Als u de bovenstaande stappen doorlopen heeft kunt u controleren of de blauwe LED op de omvormer brandt, in dat geval is de communicatie met uw omvormer hersteld.
In sommige gevallen kan het systeem in storing staan, in dat geval brandt het rode led lampje of elke combinatie van leds waarbij het rode ledje constant aan is.
Als u de bovenstaande stappen doorlopen heeft kunt u controleren of de groene LED op de omvormer brandt, in dat geval is de storing verholpen.
Ontdek in deze video alles over het instellen van een nieuw WiFi wachtwoord om de omvormer opnieuw te verbinden met een lokaal draadloos netwerk - bijvoorbeeld wanneer u een nieuw router/modem heeft.
Ontdek in deze video hoe je de omvormer status kunt controleren via de MySolarEdge app.