Hagitech Zonnepanelen
Hagitech Zonnepanelen
Ambachtsstraat 1C
3371 XA Hardinxveld-Giessendam
0184 - 76 34 98 - info@hagitech.nl

Zelf controleren

In de meeste gevallen is een eventuele (internet) storing zelf op te lossen, check hiervoor onderstaande informatie

Internet storing

Indien de groene LED brandt dan is de omvormer in bedrijf en wordt er energie opgewekt! Indien er géén blauwe LED brandt dan is er sprake van een internet storing. Hieronder geven wij u enkele tips om de communicatie weer tot stand te brengen:

  • Stap 1: Schakel de externe werkschakelaar bij de omvormer uit(1a) of schakel de groep van de zonnepanelen in de meterkast uit(1b) en zet daarna de DC schakelaar van omvormer uit.
  • Stap 2: Schakel na 5 minuten het systeem weer in. Dit doet u d.m.v. de gekozen optie uit stap 1 (1a of 1b) weer in te schakelen en zet ook de DC schakelaar van de omvormer weer aan.
  • Als u de bovenstaande stappen doorlopen heeft kunt u controleren of de blauwe LED op de omvormer brandt, in dat geval is de communicatie met uw omvormer hersteld. 
  • Brandt de blauwe LED maar is er nog geen vermogen zichtbaar via de app of computer? Dan adviseren wij u om het modem/router een keer uit en aan te zetten. In de meeste gevallen wordt de data daarna weer zichtbaar.

Bekijk ook onderstaande video's

Zelf controleren - Internet storing

Systeem storing

In sommige gevallen kan het systeem in storing staan, in dat geval brandt het rode LED lampje. 

  • Stap 1: Controleer of de groep / aardlekautomaat van de zonnepanelen in de meterkast nog ingeschakeld staat (omhoog)
  • Stap 2: Controleer op de werkschakelaar nog aan staat, indien geplaatst (stand I)
  • Stap 3: Controleer of de DC schakelaar op de omvormer staat ingeschakeld (stand I)

Als de storing niet is verholpen vragen wij u de storing te melden. 

Storing melden

Servicecentrum SMA omvormer

Bekijk onderstaande 

SMA video's

Zelf controleren - Servicentrum SMA

SMA omvormer - Werking, storing en onderhoud

De video ‘PV in a minute’ geeft u antwoord over de vragen m.b.t. de werking, het onderhoud en de eventuele storingen van een SMA omvormer. Daarnaast wordt er antwoord gegeven op de vraag wat de verschillende lichtjes op het toestel betekenen en welke storingen u als eindklant zelf kunt oplossen. 

SMA omvormer - Internet communicatie

Ontdek in deze video alles over de communicatie van uw zonnestroominstallatie met een SMA omvormer.

SMA omvormer - Nieuw Wifi wachtwoord instellen

Ontdek in deze video alles over het instellen van een nieuw WiFi wachtwoord om de omvormer opnieuw te verbinden met een lokaal draadloos netwerk - bijvoorbeeld wanneer u een nieuw router/modem heeft.

  • Installatie voor 01-10-2019?  Log in met Gebruikersgroep ‘user’ en maak een wachtwoord aan. (schrijf het wachtwoord op zodat u ook op een later moment het wachtwoord kan invoeren). Installatie na 01-10-2019? Log in met Gebruikersgroep ‘user’ en wachtwoord dat staat genoemd op de gebruikershandleiding van de omvormer en/of opleverformulier welke is meegestuurd in de e-mail bij uw factuur.

Heeft u nog niet eerder ingelogd in het Smartscreen van de omvormer? Bekijk dan éérst deze video

Servicecentrum SolarEdge omvormer

Hoe kunnen wij u helpen?

Kies hier uw supportonderwerp

Zelf controleren - Servicecentrum SolarEdge

SolarEdge omvormer - internet communicatie

Ontdek in deze video alles over de internetcommunicatie met een SolarEdge omvormer

SolarEdge omvormer - Omvormer status

Ontdek in deze video hoe je de omvormer status kunt controleren via de MySolarEdge app.

  • Erkend InstallQ installateur
  • Eigen montageteams
  • Meer dan 10 jaar ervaring
  • U betaalt pas achteraf