In de meeste gevallen is een eventuele (internet) storing zelf op te lossen, check hiervoor onderstaande informatie
In de meeste gevallen is een eventuele (internet) storing zelf op te lossen, check hiervoor onderstaande informatie
Indien de groene LED brandt dan is de omvormer in bedrijf en wordt er energie opgewekt! Indien er géén blauwe LED brandt dan is er sprake van een internet storing. Hieronder geven wij u enkele tips om de communicatie weer tot stand te brengen:
Bekijk ook onderstaande video's
In sommige gevallen kan het systeem in storing staan, in dat geval brandt het rode led lampje of er branden geen lampjes.
Stap 1: Schakel de werkschakelaar* bij de omvormer uit en zet daarna de DC schakelaar van omvormer uit. *wanneer er geen werkschakelaar is, schakelt u dan groep van de zonnepanelen in de meterkast uit.
Stap 2: Schakel na 10 minuten het systeem weer in. Dit doet u d.m.v. de werkschakelaar (of groep) weer in te schakelen en zet ook de DC schakelaar van de omvormer weer aan.
Als u de bovenstaande stappen doorlopen heeft kunt u controleren of de groene LED op de omvormer brandt, in dat geval is de storing verholpen. Als de storing niet is verholpen vragen wij u de storing te melden.
De video ‘PV in a minute’ geeft u antwoord over de vragen m.b.t. de werking, het onderhoud en de eventuele storingen van een SMA omvormer. Daarnaast wordt er antwoord gegeven op de vraag wat de verschillende lichtjes op het toestel betekenen en welke storingen u als eindklant zelf kunt oplossen.
Ontdek in deze video alles over de communicatie van uw zonnestroominstallatie met een SMA omvormer.
Ontdek in deze video alles over het instellen van een nieuw WiFi wachtwoord om de omvormer opnieuw te verbinden met een lokaal draadloos netwerk - bijvoorbeeld wanneer u een nieuw router/modem heeft.
Heeft u nog niet eerder ingelogd in het Smartscreen van de omvormer? Bekijk dan éérst deze video
Ontdek in deze video alles over de internetcommunicatie met een SolarEdge omvormer
Ontdek in deze video hoe je de omvormer status kunt controleren via de MySolarEdge app.